31 Ağustos 2015 Pazartesi

Ev Dekorasyon Örnekleri: Langaza Alaçatı ile Ege Dekorasyonu

Ev dekorasyon örnekleri serisinde Alaçatı Langaza'nın dekorasyonunu keşfetmeye hazır mısınız? Hacı Memiş Mahallesi Muhtarlığı'ndan harika bir mekana, mimar Ece Uyar Aktaş tarafından dönüştürülen Langaza'yı biraz daha yakından inceleyerek, evlerimiz için ilham bulmaya çalışacağız. Ayrıca bu yazıda mimarımızın tasarım hikayesini ve öncesi fotoğraflarını da bulabilirsiniz. 

Evinize Ege esintileri taşımak için bu mekanda süper ipuçları bulabilirsiniz. Tel dolap ve bitkiler benim favorim. Sizin favorileriniz nedir?





Tasarım Notları:
Tasarım ve ilave işler dahil olmak üzere projeyi 2.5 ayda bitirdim. Langaza başından sonuna çok keyif alarak tasarladığım ve ürettiğim, atölyesinden şantiyesine oldukça yoğun ama keyifli bir projeydi benim için.Severek, keyifle ve özgürce üretilen projeler bence daha başarılı oluyor...

İlham kaynaklarından bahsetmek gerekirse, projeyi tasarlarken çıkış noktamı mekanın işletmecisi Barış Kaşka ile yaptığımız ilk toplantı oluşturdu. Bana Langaza’ya ait hayallerini anlatırken duyduğu heyecan, istek ve neşe, bana projeye ait ilk fikirleri verdi. Bunun üzerine gelen birkaç anahtar sözcük ; 'enginar' gibi, 'cicili bicili ama bir o kadar da iddialı' gibi, 'kuzine ve tencerede pişen yemekler, mübadele mutfağı' gibi …benim de bu mekanı kurgulayacak hayaller kurmam için yeterli oldu. Yani, bu renkli ve keyifli ipuçları Alaçatı ve Hacı Memiş Mahallesinin kendine has dokusu ve geçmişiyle harmanlanarak Langaza’nın konseptini oluşturdu diyebilirim.

Bu arada ‘Langaza’ ismini Zübeyde Hanımın doğduğu Yunanistan’ın Selanik şehrine bağlı bir kasabadan alıyor. Mustafa Kemal Atatürk ’ün dayısının çiftliğine gidip kargaları kovaladığı kasabadan…

Mekanı kurgularken ilk olarak o yerde gördüğünüz renkli seramikleri hayal ettiğimi söyleyebilirim. Tabi onları bulmak ve bu kadar kısa sürede temin etmek hiç kolay olmadı. Hatta inanır mısınız beni en zorlayan kısım oldu… Hiç bir yerde hayalimdekini bulamadığım o seramikleri en sonunda İspanya’da bir firmada bulduk ve o seramikler bu proje için İspanya’dan getirtildi. Projeyi yetiştirememek pahasına bir aydan fazla bu seramikler için projeyi beklettim. Ama sonuç tam istediğim ve hayal ettiğimiz gibi oldu. Bu anlamda Özdede İnşaat ve Yapı Malzemeleri firmasına ve İsmail Özdede’ye tekrar teşekkür ediyorum. (Seramikler Codicer marka) 




İkinci ana unsur da üzeri seramiklerle kaplı tam da anneannelerimizin mutfaklarına gönderme yapan ve onun bugünkü malzemelerle yorumlanmış halinin Alaçatı’ya ve Hacı Memiş’e çok yakışacağını düşündüğüm mutfak mobilyaları ve tel dolaplar. Kuzine ve Davlumbazla birlikte mekana ruhunu kazandırdıklarına inanıyorum.( Kuzine ve Davlumbazlar Steel Marka) mutfak mobilyaları, tel dolaplar, tuvalet mobilyaları ve kapılar benim tasarımım ve özel olarak üretildiler. Aydınlatmalar da her zaman birlikte çalıştığım Modo Light Alsancak’tan.. Bambulara gelince, Alaçatı yaz aylarında insanların bol bol yürüdüğü, bakına bakına gezindiği güzel ara sokaklara sahip. Bunların da en popülerlerinden biri Hacı Memiş Caddesi… Ben insanları Langaza’ya girmeseler bile geçerken o ruhu ve o neşeli tavırla şaşırtmak istedim. Bence çok davetkar bir yanı da var☺ Bambuları boyayıp eskiterek bu görüntüyü elde ettik…Hem doğal malzemeleri değerlendirmiş olduk, hem de bizim konseptimize ve Hacı Memiş’e çok yakıştı.









Langaza: Öncesi






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder