24 Şubat 2015 Salı

Evin Ruhu: Elmalı Turta Tarifi

Ruhu ve tarzı olan bir ev yaratmanın en kısa yollarından biri de evin için yapılan yemeklerdir. Evi mis gibi kokutan ve sıcaklığı ile büyüleyen bir elmalı turta ile evinizde kendinizi daha iyi hissetmeniz kaçınılmaz. Ben bu hafta yaptığım elmalı turtadan çok memnun kaldım ve sizin için resimledim.

Simetrik ve harika süslenmiş bir turta değil kendileri, o an içimden nasıl geliyorsa ona göre yaptım turtamı. Son artan parçaları aralara serpiştiriverdim. Kabından çıkarmak ve lezzetinin gelmesi için biraz beklememiz gerekti, ki bu yemek olayında en sevmediğim kısımdır. Ama sonuca değdiğini düşünüyorum:) Bizim ev,  içinde turta, kurabiye gibi kokular olunca daha bir güzel oluyor. Ruhu olan bir eve giden yol elmalı turtasız olmaz.

Eğer siz de elmalı turta yapmayı denemek isterseniz tarifim yazının alt kısmında sizlerle, şimdiden bol şans:)




Malzeme Listesi

Hamur Malzemeleri:

  • 125 gr tereyağ,
  • 1 yumurta,
  • Vanilya,
  • Kabartma Tozu,
  • 1 kahve fincanı yoğurt,
  • 1 su bardağı şeker,
  • 3 su bardağı un,
  • 5 kaşık pirinç unu

Turta Dolgu Malzemeleri:

  • 6 adet elma,
  • 1 çay bardağı şeker,
  • Tarçın
Yapılışı (Süre:1,5 saat)

Hamur Yapımı

Öncelikle hamuru yapmanızı ve biraz dinlendirmenizi öneriyorum. Hamur için yumurta ve şekeri iyice çırptıktan sonra sıvı malzemeleri eklemeli ve sonrasında katı malzemelere geçmelisiniz. Katı tereyağı ise oda sıcaklığına geldiğinde parçalayarak son karışıma eklerseniz yoğurma kısmında daha başarılı olabilirsiniz. Hamurun kıvamı oldukça yoğun olacak ve bu işlem biraz zaman alacak. Sakın telaşa kapılmayın:) Hamur istenilen kıvama gelince, yarım saat kadar buzdolabında bekletmelisiniz.

Dolgu Yapımı

Dolgu malzemesi için kullanılacak olan elmaları soyup, mutfak robotundan geçirdikten sonra tavaya koyuyoruz. İlk su verme ve yeniden çekme işlemini tamamladıktan sonra, elmaların ortasını açıp, şekeri döküyoruz. Şeker hafif renk değiştirene kadar karıştırma yapmıyoruz ve karamel tadının ortaya çıkmasını bekliyoruz. Sonrasında elma ve şekeri güzelce karıştırıp ocağın altını kapatıyoruz. Son olarak damak tadımıza göre tarçın ekliyoruz. (Ben 1,5 tatlı kaşığı ekledim.) Dolgu malzemesini derin dondurucuya atarak hızlıca soğumasını sağlayabilirsiniz.

Süsleme ve Pişirme

Dolaptan çıkan hamurun 2/3'ünü turtaya yapacağınız kabın büyüklüğüne göre merdane yardımı ile açıyoruz. Bu noktada en önemli husus hamurun eşit kalınlıkta açılması. İyiyce yağlanmış ve unlanmış kaba hamuru serdikten sonra, hamurun üzerine çatal yardımı ile delikler açıyoruz. Hazırladığımız ve soğuyan elma harcını hamurun üzerine seriyoruz. 

Kalan 1/3 hamuru ise üst süsleme için kullanacağız. Ben yine hamuru merdane ile açıp, pizza bıçağı ile şeritler yaptım ve üst kısma ekledim. En son kalan hamurdan ise parçalar yapıp aralara serpiştirdim. Alt üst 175 derece fırında üstü pembeleşinceye kadar elmalı turtanızı pişirmelisiniz. (Fırının en alttan 2. rafı bu pişirme işlemi için genellikle idealdir.) Benim pişirme sürecim yaklaşık 40 dk sürdü.

Afiyet olsun:) 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder