8 Ocak 2014 Çarşamba

DIY- Çiçeğimi Ben Yaptım

Evimize en uygun çiçek aranjmanını hazır almamız imkansız. Bu yüzden stil ayrıntılarda saklıdır dedik ve aranjmanımızı kendimiz yapmaya karar verdik. Kolay, pratik ve mükemmel bir dekorasyon aracı olan yapma çiçeklerle yaptığımız aranjman ve sırları yazının devamında...

yapay çiçek aranjmanı

Adım 1: Çiçek Seçimi

Yaratmak istediğimiz etkiye göre doğru çiçekleri seçmek en önemli nokta. Linklere tık tık, netten çiçekleri nerden alabiliriz? Biz bu buketi yaparken çiçekleri Paşabahçe'den almış idik. Aranjmanda benim tercihim büyük güller ve ortancaları kombin yapmak. Pastel tonlarda bir buket yaparsanız, araya mutlaka canlı bir iki renk katarak kontrast yapmayı ihmal etmeyin.
flowers

Adım 2: Vazo Seçimi 

Çiçeklerimizn saplarının uzunluğuna göre uygun vazoyu almalıyız. Geniş bir buket yaratmak istiyorsak, kısa ve geniş vazorlar, minik bir buket ile gösterişli bir görsellik istiyor isek uzun ve dar vazoları tercih etmeliyiz. En güzel vazolar bizce Paşabahçe'de. 

Adım 3 ve 4: Çakıl Taşı ve Sünger 

Her çiçekçiden temin edilebilen bu malzemelere ulaşmak için dosdoğru çiçekçiye:)

Adım 5: Yerleştirme

Dikkat etmemiz gereken noktalar vazomuza uygun olarak çiçek yoğunluğunun ayarlanmasıdır. Çiçek yoğunluğu doğru oluşturulduktan sonra kötü bir sonuç elde etmemiz imkansız. Çiçek saplarını süngere sabitledikten sonra; bu görüntüyü çakıl taşlarıyla gizleyerek çiçeklerin sabitlenmesini de kolaylaştırırız. Araya yerleştirdiğimiz kontrast renkleri vazonun farklı noktalarında kullanabileceğimiz gibi, hepsini bir noktada toplayarak algıyı oraya da çekebiliriz. Biz çiçeğimizi hediye edeceğimiz için bordo bir tülle sararak tamamladık. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder