22 Aralık 2014 Pazartesi

Yılbaşı Tatlıları Kitchen in Red'den

2015'e sayılı günler kala kırmızılarla dolu bir yazı sizleri bekliyor. Konu kırmızı olunca yazının başrolü Kitchen in Red'e ait. Yılbaşı gecesi tatlıları ve sunum önerilerinin yanı sıra bu yazıda Kitchen in Red'in yaratıcısı Pınar'ı da yakından tanıma fırsatı elde edeceksiniz. 


Pınar, stilini evinde de gösterenlerden. Yemek blogu olmanın yanı sıra sunum ve fotoğraf becerileri ile bizi büyüleyen Kitchen in Red'i yakından tanıyarak başlayıp, sunum önerileriyle devam edeceğiz. Stilini Evinde de Göstermek isteyenlere adanmış yazımıza başlıyoruzzz:)



Pınar'a Özel: Kitchen in Red harika işleri barındıran bir blog. Peki bu blogun yaratıcısı kim ve ilham kaynakları neler? Öğrenmek istersen işte tam sırası Pınar'ın kendi cümleleriyle yazımız devam ediyor.

Yemek Tutkusu

1971 doğumluyum.  Doğma büyüme Ankara’lıyım ama hem anne hem de baba tarafından göçmen kızıyım. Yemek yapmaya çok küçük yaşlarda, biraz mecburiyetten çokça da heves ve merakımdan başladım.   Küçükken bile, harçlıklarımı biriktirir kendime mutfak eşyaları alırdım. Eve olan düşkünlüğüm yalnızca mutfaktan ibaret değil.   Baktığım, gördüğüm, kullandığım ve hatta giydiğim her şeyi önce gözüm sevmeli. Bu anlamda biraz obsesif bir yapım var.  Uyum ve estetik benim için çok önemli.  Giydiğim bluz çantama uymadı, içime de sinmedi diye yoldan geri dönmüşlüğüm çoktur.


Neden Kırmızı


Neden Kırmızı diye soracak olursanız aslında Kırmızı’yı yalnızca obje ve aksesuarlarda seviyorum.  Kendimi bildim bileli hiç kırmızılı bir şeyler giymedim. Eskiden mutfağım turunculuydu (ilk bloğumun da adı “turuncumutfak.blogspot.com”du zaten).  4 yıl önce taşındığımız bu evde, her şeye sıfırdan başlarken, mutfağımı beyaz, aksesuarları da Kırmızı yapmaya heveslendim ve öyle de devam etti.  Kırmızı’nın iştah açan güzel enerjisini seviyorum ama yalnızca mutfakta.

Fotoğrafların Enerjisi

Renkleri kullanmayı, kombin etmeyi, zıtlıkları seviyorum.. Hep aynı renk ve tek düze olan her şey bana aslında çok uyumsuz geliyor. Kasvetli ve karanlık enerji veren fotoğrafları da sevmiyorum, bu nedenle çektiğim fotoğraflarda hep renk var dikkat ederseniz ki, yapı itibariyle de “oldukça enerjik” bir insanımJ Gülmeyi, konuşmayı ve sevdiklerime dokunmayı çok severim.  Renklerin ve fotoğrafların da aslında kişilerin karakterlerini yansıttığını gözlemledim hep.  Siyah fon üzerine çekilmiş kahverengi objeler beni çok boğar mesela ve o ruhu da çeken kişinin kişiliğiyle bağdaştırırım hep.. Belki doğru belki yanlış, ama benim aldığım enerji tam da böyle oluyor.


Aile-İş-Tutku

Bu arada çalışan bir anneyim.  Biri ilkokula diğeri anaokuluna giden iki oğlum var. 13 yıllık da evliyim.  ODTÜ’lüyüm.  Kimya okudum ama çok alakasız olarak 97 yılından beri, aralıksız olarak üst düzey yönetim asistanlığı yapıyorum.  Yıllardır CEO’larla çalışmanın bana kattığı inanılmaz değerler oldu ki; planlama, düzen, strateji ve insan ilişkileri bunların başında geliyor.  Hobi olarak başladığım ve zaman içinde profesyonelleştiğim yemek fotoğrafçılığı ise ayrı bir konu. Şimdilerde çeşitli firmalara ürün, marka ve imaj danışmanlığı yapıyor; görsel olarak kullanabilecekleri ürün fotoğrafları çekiyorum.  Fotoğraflarımın bu kadar çok seviliyor oluşu kesinlikle doğallıklarından ileri geliyor bence çünkü kesinlikle yapay ışık kullanmıyorum.  Photoshop tarzı, bana göre fotoğrafları disturb eden programlar da kullanmıyorum.  Ben, her anlamda doğallıktan yanayım. 

Ankara


Ankara benim için çok özel bir şehir ve bu şehrin bir parçası olmaktan inanılmaz keyif alıyorum.  İkinci oğlum doğduktan sonra, şehirdeki apartman hayatımızdan çıkıp, taşradaki köy hayatına geçiş yaptık.  Kendimize yetecek kadar bir alanda ekim de yapıyorum.  Doğayla iç içe olmak, toprakla uğraşmak, sabah horoz sesleriyle uyanmak inanılmaz keyif veriyor. Bu hayat hepimize iyi geldi.

Yeni Yıl Tatlıları
Ayrı ayrı bu tatlıları yapabileceğiniz gibi yeni yıl sofrasında hepsini birden sunarak davetlilerinizi şımartabileceğiniz bir konsept hazırladık. 

Tiramisu 

Dolu dolu bir yılbaşı sofrasından sonra davetlilerinize hafif bir tiramisu sunabilirsiniz. Ağır tatlılar yerine tiramisu tercihi yılbaşı gecesi için uygun olacaktır. Sunumu kavanozlarda yapmak ise şahane bir fikir. Gecenin konseptine uygun kırmızı kapaklı kavanozlar ve davetlilerininizin isimlerinin yazdığı etiketler ile herkesi etkilmeniz mümkün. 


Kavanozlarınızın üzerine yapıştıracağınız etiketler için bu linke tıklayarak ulaşabilir, davetlilerinizin isimlerini yazabilirsiniz.



Tarif için ise Kitchen in Red'e uğrayabilirsiniz.




Yılbaşı Kurabiyeleri

Herkese özel hazırladığınız tiramisulardan sonra masanın  ortasını doldurmaya sıra geldi. Yeni yıla eğlenceli girmeye kararlıysanız M&M'li kurabiyeleri deneyebilirsiniz. Momiji doll'lar ile renklenen bu kurabiye fotoğrafları ile kurabiyelerin güzelliğine doyamabilirsiniz. Eğlenceli bir sunum için siz de Momiji Bebeklerden yararlanabilirsiniz. Ayrıca sunum tabağınızın içerisine M&M serpiştirmeyi unutmayın. Tarif için tık tık.



Yeni Yıl Bereketi Nar

Yeni yılın bereketli geçmesi dileği ile siyah tabaklarda nar servisi yapabilirsiniz. Kıpkırmızı narlar simsiyah tabaklarda daha elegan bir görüntü olamaz. Ayrıca konseptimizle uyumle ve sağlıklı.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder